Mehmet Zeki Çelik Lille'e Nasıl Gitti ?

Ufuk Kaan Karacan:Yalçın Hocam, sizinle daha önceki söyleşimizde genç oyuncu yetiştirmenin kıymetini anlatıyordunuz ve sizin takımınızdan genç Mehmet Zeki Çelik Lille’e gitti.

Yalçın Koşukavak:Misyonumu değiştirdim, Gazişehir’e şampiyonluğa oynayan takıma aldılar beni (Gülüyor ) Şaka bir yana, İstanbulspor’daki organizasyon genç oyuncu bulma ve oynatma konusunda çok uygundu. 

Ufuk Kaan Karacan: Mehmet Zeki Çelik’i takıma katma hikayeniz nasıldı ?

Yalçın Koşukavak:Mehmet Zeki Bursaspor altyapısındaydı. Oyuncuyu oynatmayacakları ama altyapıdan bir yönetici vermeye pek niyetli değildi. Hatta Başkanımız o dönem vazgeçmek üzereydi, bıkkınlık gelmişti. Biz ısrar ettik, dosyayı kapatmadık. O dönem bana bir bek lazımdı. Potansiyeli vardı ve takıma kazandırdık.

Ufuk Kaan Karacan:Mehmet Zeki ‘de o potansiyeli görmüş olmanız da kıymetli.

Yalçın Koşukavak:Bir mesai harcadık kendisine,evet. Zaten Mehmet Zeki de sosyal medyadan yaptığı açıklamayla bana teşekkür etti, sağolsun. Oysa bizim ona katkımız yüzde 20 bile değildir. Hakkımızı verme konusunda biraz abartıyor. Ben antrenörü olarak bir pusulaydım,yol gösterdim o kadar. Yoksa ben Muhammed Demirci’ye de pusulaydım. Oyuncunun da istemesi, karşılık vermesi lazım. Mehmet Zeki Çelik potansiyelliydi, yeteneği vardı ama geliştirmek gerekiyordu. Bize teslim oldu, inandı. Hem taktiksel açıdan hem sosyal manada bize bıraktı, çalıştı ve oldu. 

Ufuk Kaan Karacan:Peki nasıl oldu Lille ‘e transfer hikayesi ? Nerede gördüler, nasıl geldiler, neler yaşandı ?

Yalçın Koşukavak:Bir gün bana bir fax geldi Lille’den. Bende de Bielsa hayranlığı var ya, heyecanlandım. (Gülüyor ) O günlerde de Karabükspor ile Türkiye Kupası maçımız var. Belki de Karabük’ten bir oyuncuyu izlemeye gelecekler diye düşündüm.

Ufuk Kaan Karacan:Ee, ne yaptınız peki ?

Yalçın Koşukavak: Metni hemen tercüme ettirdim, maçı izlemeye geleceklerini öğrendim. 

Ufuk Kaan Karacan:Ama merak devam ediyor tabi…

Yalçın Koşukavak: Tabi.. Bizim yabancı oyuncularla ilgilenen Eren arkadaşımız var. Dedim ki ; ‘Eren maçtan sonra bu şu adamı benim yanıma getir.’ Maçtan sonra tanıştık Lopez ile. 

Ufuk Kaan Karacan:Lopez kim ?

Yalçın Koşukavak:Lopez, Lille’ in scout şefi. Acayip bir kariyeri var. 12 sene Porto, 4-5 sene Monaco falan. 

Ufuk Kaan Karacan: Ne konuştunuz peki ?

Yalçın Koşukavak : Maçtan sonra sohbet ederken, beni kalabalıktan uzaklaştırıp Mehmet Zeki Çelik’i sordu. Ancak o zaman niyetlerini anlayabildim. Ben de o gün Mehmet’i üçlü savunmada sağ stoper oynatmıştım. Lopez dedi ki; ‘’Belçika-Türkiye u-19 maçında sağ bek olarak izlemiştim. Sen bugün sağ stoper oynattın. Hep böyle mi oynatıyorsun ?’’ 

Ufuk Kaan Karacan: Eyvah! Transfer yatacak…

Yalçın Koşukavak: Ben de durumun o güne has olduğunu anlattım ve dedim ki; ‘’ Hafta sonu Adana deplasmanımız var. O maçta Mehmet Zeki Çelik’i sağ bek oynatacağım, izleyebilirsin.’’ Lopez teklifimi kabul etti. Adana’ya geldi, orada oyuncuyu izledi.

Ufuk Kaan Karacan: Peki, Mehmet Zeki’nin durumdan haberi var mıydı ? 

Yalçın Koşukavak:Mehmet’e haber verip vermemeyi çok düşündüm. Acaba oyuncuyu bozar mı diye düşündüm. Ama dedim ya; karakteri çok yerinde bir oyuncu. Anlatayım dedim. O da birileri onu istiyor diye, farklı ruh hallerine girecek bir adam değil. Bir de dar gelirli ailenin çocuğu on kardeşi var. Şımarık olamıyorsunuz, hayat size genç yaşta da olsa bir şeyler öğretiyor.

Ufuk Kaan Karacan: E, peki sonra ? 

Yalçın Koşukavak:Uzun bir süre ses seda çıkmadı. Herhalde olmayacak dedim. Sezon sonu yaklaşınca Lopez yeniden, oyuncuyla ilgilendiğini söyledi. Transferin 5-6 aylık hikayesi var. Yoksa Avrupalılar hemen seyrettik alalım demezler. Mehmet Zeki’nin 40 tane işini araştırmışlardır. Çok detaycı bir scout çünkü Lopez.

Ufuk Kaan Karacan:Ve sorunsuz şekilde transfer gerçekleşti.

Yalçın Koşukavak:O kadar da sorunsuz değil. Oyuncunun üzerinde Bursaspor’un yüzde 50 ortaklığı vardı. Küçük paralara transferin gerçekleşmesi İstanbulspor’un da Bursaspor’un da işine gelmezdi. Transfer bir süre sallandı. Sonrasında ortak bir nokta bulundu ki iş oldu.

Ufuk Kaan Karacan: Türkiye’den talip çıkmadı mı ?

Yalçın Koşukavak:Beşiktaş ve Trabzonspor istemişti. Ancak, talep edilen parayı iç piyasada hiç bir kulüp veremezdi. 
 

Ufuk Kaan Karacan:Nasıl bir futbolcu Mehmet Zeki Çelik ?

Yalçın Koşukavak:Konsantrasyonu ve adanmışlığı üst düzey bir oyuncu. Yaşıtları gibi gezmeye, sosyal hayata ihtiyacı olduğu anlarda bile vazgeçmedi. Hatta benim zorladığım dönemler olmuştur, sosyal hayat ile ilgili. ‘Hocam çalışmam lazım’ diyordu. Bu kadar profesyonel bir oyuncu. Gerçekten çok karakterli bir çocuk. 

Ufuk Kaan Karacan: Tabii, genç ve kendini yetiştirmeye devam etmeli, öyle değil mi ?

Yalçın Koşukavak:Geliştirmesi gereken bir sürü konu var. O biliyor bunları. Kendisiyle çok sık konuştuk, videolarla anlattık. Ofansif açıdan biraz daha gelişmesi gerekiyor. Futbola biraz geç başladığı için, öğrenme süreci devam ediyor. Neyse ki; nelere ihtiyacı olduğunu bilen, öğrenmeye çok açık ve 1997 doğumlu çok genç olmasına rağmen yeterince hassas bir futbolcu.

Yorumlar