''Kimse Benden Kafa Topu Alamaz''



Çok derdi vardı Adem’in. Ya da biz öyle hissettik. Bir cümlesinden bin anlam çıkarabilirsiniz. Ancak, söylemek istedikleri çok basit. Ülke futbol gerçeklerini, yalın bir ifadeyle anlatma isteğinde. O yüzden bazı cümleleri şaşırtabilir. Sahada da öyle değil mi zaten ? ‘O kafa topunu nasıl aldı? ‘ demedik mi çoğu kez? İlginç oyun yapısı, yıldızların arasından bir anda kendini ortaya atması, yaşantısını özetler gibi. Kaliteli oyuncu Adem ile röportajımız 2015  yılından; ve GOAL #TBT köşesi için yeniden sizlerle.


UKK: Senin için şöyle söyleniyor: ‘‘Bugüne kadar  yetenekleri ve kapasitesi çok fazla görülmedi” Böyle bir şikâyetin oldu mu?


Adem Büyük:Aslında hiç böyle bir şikayetim olmadı. Bunu söyleyenler bana fırsat vermeyenler. Çünkü bunun gibi çok şey duydum, ‘Süper Lig’de oynayamaz, fizik yetersizliği var boyu kısa…’. Ben o yakıştırmalara hayatım boyunca hiç katılmadım. O dönemde söyleyenlere de hep karşı çıktım; “Gün gelecek hepiniz göreceksiniz”diye. Çok şükür bunu da başardım ve başarımda Kasımpaşa Spor Kulübü’nün çok büyük emeği vardır. Bir yerlere geldiysem onlar sayesinde olmuştur. Çünkü bana bir şans verdiler ve ben de bu şansı iyi değerlendirdiğimi düşünüyorum. 

UKK:Boyuna, fiziğine laf edenler; Valbuena’yı izledikten sonra ne düşünüyorlardır acaba !

Adem Büyük: Size aynen katılıyorum. Valbuena doğru örnek. Bana da her fırsatta Messi’yi örnek gösteriyorlar. Messi dünya yıldızı ancak ona baktığımız zaman benden kısa. Onların belki de o zamanlar uydurdukları bahanelerdi bunlar. Çünkü biz Türk milleti olarak çok uzun insanlar değiliz. Ben de normal insan boyunda bir insandım; ancak o zamanki bahaneleriydi bu sözler diye düşünüyorum. Kötü bir şey olduğu zaman bizden; iyi bir şey olduğu zaman Avrupa’dan örnek verirlerdi. Biz de öyle örnek verdik. Dediğin gibi Messi, Aguiero bunlarda çok uzun oyuncular değil ama dünya yıldızı hepsi.Ben oynadığım liglerde de hiç dezavantajını yaşamadım; aksine hep avantajını gördüm.

UKK: Buradan hareketle hava topu hakimiyeti sırrı nedir? İnanılmaz başarılısın ki boyuyla hakimiyet arasında orantı kuracak olursak bir Alex de Souza iki Adem Büyük var bence.


Adem Büyük: Bununla ilgili kesinlikle özel bir çalışma yapmadım. Bu sadece Allah’ın bana vermiş olduğu bir hediye. Boyum kısa olmasına rağmen ben de kafa topuna çıkarken vuracağım havasında çıkıyorum. Bunu da başarıyorum.İstemediğim zaman hiçbir oyuncu benden kafa topu alamaz.Bu kim olursa olsun. Bu, benim içimden gelen bir şey. Kafa topuna çıkacağım zaman, ben bu topu kazanacağım diyerek çıkıyorum.

UKK: Nasıl yapıyorsun peki? Bir püf noktası var mı? Sırtı kullanmak mı omuz hâkimiyeti mi?
Adem Büyük:Bu biraz da önümdeki savunma oyuncusuyla alakalı. Kimileri benden önce çıkmaya çalışıyor. Bense tamamen zamanı beklemeye çalışıyorum .Çünkü onlar önce çıkıp
vurmaya çalışıyorlar ancak zamanında çıkmazsan vuramazsın hiçbir şekilde. Ben sadece biraz daha zamanlamayı iyi yapıyorum. Burada gücün ve kuvvetin çok fazla önemli olduğunu
düşünmüyorum. Çünkü kafa topunda kuvvet çok önemli değil.

UKK: Sen sessizce isyan ederek haykıra haykıra geldin. Süper Lig’e çıkarttığın takımlar var, alt ligden kurtardığın takımlar var.

Adem Büyük:ben Beşiktaş’ta futbola başladım. Bir yere geldiysem tabii ki onların da bunda payı var. Zamanında orada yaşadığımız bazı sıkıntılar vardı. Olabilir, bu her yerde olabilir. Her yerde yaşadım ben sıkıntıyı. Ben Beşiktaş’ta iken, çok rahatlıkla A takımda oynarım diye bakıyordum. Çünkü çok başarılı sezonlar geçirdim. İki sezon kaldım genç takımda, bir de paf takımda. Paf takımda zaten gol kralı oldum ve ben orada kalacağımı tahmin ederken bir anda kendimi Manisaspor’da buldum. Manisa’ya ilk gittiğim sezon şampiyon olduk,Süper Lig’e çıktık. Sonraki dönemde her şey değişti. Ben o zaman Süper Lig’de oynayamadıysam bu tamamen kulüplerle alakalı. Kulüp bir futbolcuyu tutmuyorsa zaten her türlü bahane uydurup gönderir veyahut oynatmaz. Ben bunu Manisaspor’da çok yaşadım. Eğer beni genel olarak Kasımpaşa’da tanıdıysanız bu tamamen Manisa’ya gittiğim dönemdeki ortamdır. Bunun sebebi Manisaspor’dur



UKK: . Adem Büyük en çok hangi oyuncuyu takip ediyor Avrupa’da ? Herhalde golcü olarak sormak daha doğru, en beğendiğin golcü kim?

Adem Büyük:Yani şimdi bunla ilgili çok benzetmeler yapıldı. Benle ilgili ben kendimi Rooney’e benzetiyordum. Hem fizik olarak hem yapı olarak. Daha sonra Ömer Üründül Aguero’ ya benzetti.Bende bir Rooney hayranlığı vardı. Ama yani şu an Aguero, Rooney’in biraz daha önüne geçti diyebilirim. Bence Avrupa’da en iyi golcülerden bir tanesi şu anda. En çok onu beğeniyorum ama oyun yapım sanki Rooney’e bir tık daha benziyor. Ben kendimi ona daha çok benzetiyorum ama Ömer Abi benim aklımı karıştırdı. (Gülüyor). Ama dediğim gibi Rooney bir tık daha önde. Hem fizik olarak hem de karakter olarak ona biraz daha benziyorum. (Gülüyor )

Yorumlar