''Messi'nin Kazanmasını İsterim''

Barcelona'nın efsanevi Bulgar yıldızlarından Hristo Stoichkov ile özel bir röportaj yaptık. 
Ocak ayında Türkiye Spor Ödülleri için İstanbul'a gelen Barcelona'nın ve Bulgaristan Milli Takımı'nın unutulmaz yıldızlarından Hristo Stoichkov, Lionel Messi'nin Dünya Kupası'nda şampiyon olmasını istediğini belirtti.
Ufuk Kaan Karacan: Benim için zor bir röportaj. Herkesin küçükken mahallede top oynadığı yıllarda ben onun ismini söyleyerek top oynuyordum. Bugün o isimle röportaj yaptığım için kendimi çok şanslı hissediyorum. Bir idolle röportaj yapıyoruz. Ne yapıyor bu günlerde, nasıl geçiriyor hayatını? İnsanların idolü olan bir oyuncu olmak nasıl bir his? 
Hristo Stoichkov: İlk önce teşekkür ediyorum bizi karşıladığınız için. Türkiye’de çok iyi arkadaşlarım var. Bizim için sporun bir sınırı yok yani her yerde arkadaşlarımız var. Futbolcu olduğum için en iyi arkadaşlarımı futbol camiasında buldum. Biz futbol camiasında aynı bir artist, bir film yıldızı gibi futbolumuzu göstermeye çalışıyorduk. Çünkü bizi izleyen taraftarın Pazartesi'den Cuma'ya kadar çalıştığını biliyorduk. Bu sebeple hafta sonu geldiğinde kendimizi en iyi şekilde göstermek istiyorduk.
Ufuk Kaan Karacan: O dönemki Barcelona’yı hatırlıyorum. Andoni Zubizarreta, Michael Laudrup, Romario gibi oyunculara sahip, muhteşem bir takımdı. En iyi on birini saymasını istesem, herhalde o dönemki onbiri sayar. Kıyası çok seviyoruz. Ben eski Barcelona diyorum, kendisi ne diyor?
Stoichkov: Tabii ki kendi oynadığım dönemdeki Barcelona'yı seçerim, ama kıyaslamayı sevmiyorum. O zaman başka, bu zaman başka. Ben Barcelona’nın büyük bir taraftarıyım. 118 senelik bir tarihi var. Dolayısıyla kıyaslamak için kendimi yetkili biri olarak görmüyorum.
GettyImages-1231062 Stoichkov

Ufuk Kaan Karacan: Çok iyi frikik atardınız, harika şut çekerdiniz, soldan içeri girer ve öyle gol atardınız. O yüzden de size "hançer" denilirdi. Kendisi gibi bir "hançer" kimi görüyorsunuz?
Stoichkov: Çok futbolcu var. Beni futbolcu yapan Laudrup ve Koeman'dır. Aynı zamanda golcülüğümü de onlara borçluyum. Dolayısıyla kendi karakterimi onlarla kıyaslayabilirim.
Bulgaristan Milli Takımı'nda da çok önemli isimler vardı. Yordan Letchkov, Krasimir Balakov, Emil Kostadinov... Böyle oyuncularla oynadığım için çok mutluyum ve hep öyle kalacağım. Büyük futbolcularla oynadığın zaman sen de büyüyorsun ve ileriye gidiyorsun. O yüzden futbol kolektiftir.
Ufuk Kaan Karacan: Lionel Messi, dünyanın en iyisi olabilmek için Dünya Kupası kazanmak zorunda mı? Böyle bir algı var. Katılıyor mu?
Stoichkov: Messi’yi kıyaslamamıza gerek yok. O, en büyük. Messi’nin dünya şampiyonu olmasını istiyorum, çünkü o zaman kimseyle kıyaslanamayacak. Şu anda Barcelona’da onun yaptığını başka kimse yapamaz.
Lionel Messi World Cup 2014

Ufuk Kaan Karacan: Dünya Kupası vakti… 1994 Dünya Kupası'nı kasıp kavuran Bulgaristan ise turnuvada yok. Bulgaristan futboluyla ilgili biraz yorum alabilir miyiz?
Stoichkov: Bulgaristan'da şu an çok kötü bir zaman var. Ülkede gençler futbolla ilgilenmiyor. Bu çok büyük bir eksiklik. Yurt dışındaki takımlarda bizim futbolcularımız yok. Barcelona’da, Manchester United’da, Porto’da, Valencia’da oynayan futbolcumuz yok. Rusya’da, İtalya’da ve Polonya’da oynayan birkaç futbolcumuz var. Ama yeterli değil.
Ufuk Kaan Karacan: Şu zamana kadar gördüğü en iyi 11'i kurmasını rica edeceğim.
Stoichkov: Bunun için çok düşünmem lazım. Ama sanırım 1992'deki Barcelona'yı ve 1994'teki Bulgaristan'ı söyleyebilirim. O zamanlar kariyerimin en iyi dönemiydi. 1994 Dünya Kupası, kariyerimdeki en iyi senemdi. Her futbolcunun bir hayali olur. Ben de bu hayalimi gerçekleştirdim. Altın Top’u ve Altın Ayakkabı’yı aldım. Başka da bir şey isteyemezdim. Bütün takım arkadaşlarıma ve antrenörlerime teşekkür etmek istiyorum. Doktorlara ve masörlere de. Bu saydığım insanlar benim ailemdi.


Yorumlar