Robinho Açıklıyor: Talisca mı; Guiliano mu ?

Brezilya'nın dünya futboluna sunduğu en önemli yeteneklerden biri. Dünya futbolunun efsane ismi Pele, onun için "Onda kendimi görüyorum" demişti.
Robinho belki Pele'nin beklentilerini karşılayan bir isim olamadı ama futbolseverlere sambanın tadını çıkarmayı öğretti!
Real Madrid, Manchester City ve Milan gibi devlerin ardından bu sezon yolu Süper Lig ekibi Sivasspor 'a düşen Brezilyalı yıldızla keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Sivas'taki yaşamı, müzik zevki, Neymar, Real Madrid, Ibrahimovic, birlikte oynadığı en iyi oyuncular...
Goal Türkiye muhabiri Ufuk Kaan Karacan 'ın gerçekleştirdiği röportajı bir solukta okuyacaksınız!
Robinho Sivasspor
Ufuk Kaan Karacan : Bir Brezilyalı için Sivas’ta kış nasıl geçti?
Robinho : Burada her şey gayet güzel gidiyor. Sivas’a geldiğim dönemden beri iyi şeyler görüyorum. Tabii iklim olarak Brezilya’dan biraz farklı bir hava var. Ondan dolayı farklı günlerde, farklı tarzlarda, farklı hislere sahip oldum. Fakat her şey güzel gidiyor. İklimin beni çok da etkilediğini düşünmüyorum. Sivaslılara da teşekkür ediyorum. İlgileri ve sevgilerine karşılık vermeyi düşünüyorum.
UKK : Ligimizi nasıl buldun?
Robinho : Gerçekten çok zorlu bir lig içindeyiz. Çok kaliteli takımlar, çok kaliteli futbolcular var. Düşünün lig neredeyse bitiyor ancak şampiyon hâlâ belli değil. Ligin kalitesini buradan anlayabilirsiniz. 
UKK : Sen de attığın golle şampiyonluğa direkt tesir ettin ama farkındasın değil mi?
Robinho : Söylediğin gibi bir amacım yoktu (Gülüyor). Ligin kaderini değiştirmek iddialı oldu. Ben Sivas’ın başarısı için uğraşıyordum.

"Türk müziklerini eğlenceli buluyorum"

Robinho Sivasspor bağlama
UKK : Biz genelde yabancı oyuncuları kendimize benzetiriz. Sivaslı futbolcular mı samba dinliyor yoksa sen mi türküye geçiş yaptın?
Robinho : (Gülüyor) Bütün müzik çeşitlerini severim aslında. Türk müziklerini de bir hayli eğlenceli bulduğumu söyleyebilirim.
UKK : Birçok otorite Brezilya’yı Dünya Kupası favorisi gösteriyor. Ne diyorsun, bu sefer başaracak mısınız?
Robinho : Bahsettiğin şeyin adı Dünya Kupası. Gerçekten çok zorlu bir turnuva. Ama Brezilya’da oynayan futbolculara baktığında o kupayı kaldırabilecek kapasitede olduklarını görüyoruz. Umarım başarırlar. 

"Neymar, Real Madrid'e giderse..."

Neymar Robinho Brazil
UKK : Neymar’ı da sorayım sana. Transfer olacak mı, var mı tüyo?
Robinho : Neymar’la ilgili sen ne biliyorsan, ben de onu biliyorum. Yani hiçbir şey bilmiyorum (Gülüyor). Onunla ilgili tek istediğim şey futbol oynaması ve futbol oynayarak mutlu bir insan olması. Başka bir şey istememe gerek yok.
UKK : Peki Real Madrid Neymar’ı almalı mı sence?
Robinho : Real Madrid‘in potansiyeli bellidir, yeri zirvedir. Onlar Neymar olmadan da zirvedeki yerini koruyabilirler. Fakat şayet Neymar, Real Madrid’e imza atarsa hem o kazanır hem Real Madrid. İki taraf için de oldukça kazançlı bir anlaşma olur.
UKK : Geçmişte Real Madrid'den ayrılarak Manchester City'ye gitme kararının iyi bir seçim olmadığını söylemiştin. Neymar'ın PSG' ye transferi de senin bu tercihine benziyor. Kendi tecrübelerine göre yorumlarsan; Neymar, Barcelona'dan ayrılarak PSG'ye transfer olmakla doğru mu yaptı?
Robinho : Bunlar futbolda olabilecek şeyler. Açıkçası Real Madrid’den ayrıldığım dönemle Neymar’ın ayrılma durumunu ben pek benzetemiyorum. Bunlar futbolun içinde var. Tercih olarak değerlendiriyorum.
UKK : Real Madrid’in yeni transferi, Flamengo’da oynayan Vinicius Jr. ile ilgili fikrin var mı?
Robinho : Evet, çok yetenekli bir oyuncu. Gelecekte ne kadar önemli bir oyuncu olduğunu siz de göreceksiniz.

"Ibrahimovic'le çok anım var"

Robinho Zlatan Ibrahimovic AC Milan 16102010
UKK : Milan günlerinden anlatabileceği anekdotlar var mı? Mesela Ibrahimovic ile ilgili güzel bir anı dinlemek isteriz.
Robinho : Ibrahimovic… (Gülüyor) Onunla ilgili elbette çok fazla anım var. Ancak en güzel anılar kazandığınız şeylerdir. Ibrahimovic ile İtalya Şampiyonu olduk. 
UKK : Ivan Gennaro Gattuso'nun büyük bir teknik direktör olacağını düşünüyor musun? 
Robinho : Gattuso çok iyi niyetli bir insan, çok kaliteli bir insan. İyi bir antrenör olacağını düşünüyorum. Çünkü çok geniş bir çevresi var. Kısa süre içinde gerekeni yapacağını, kendisini kabul ettireceğini düşünüyorum.
UKK : Senin de içinde yer aldığın Milan kadrosu gelmiş geçmiş en iyi kadro olabilir mi? 
Robinho : O dönemden bahsedersek, bir futbol takımı olmadığını söyleyebilirim. Kesinlikle daha fazlası. Ama en iyisi mi, bilemem. Sürekli iyi kadrolar kuruluyor malum. Daha iyi takımlar da ortaya çıkabiliyor.
UKK : İtalyan futbolunun iki devi Milan ile Juventus arasında ne gibi farklılıklar gördün? Juventus'un güçlü olduğu, Milan'ın güçsüz olduğu noktalar nelerdi?

"Milan, Juventus'u geçecek"

Medhi Benatia Juventus Milan Coppa Italia
Robinho : Şu dönemde kim önde derseniz, kesinlikle Juventus derim. Ancak iki kulüp de dünya futbolunda söz sahibi. Gelecekte Milan’ın Juventus’u geçeceğine inanıyorum.
UKK : Buradan Gattuso’ya bir hayli güvendiğin izlenimini çıkarabilir miyim?
Robinho : Evet, fazlasıyla. Gattuso çok yakın arkadaşım, çok iyi bir insan. O nedenle şampiyonluk yaşayacağına inanıyorum.
UKK : Allegri ile Milan'da bir şampiyonluk yaşadın. Allegri daha sonra üst üste üç lig şampiyonluğu daha yaşadı. Onu bu kadar iyi yapan ne? 
Robinho : Allegri gerçekten çok büyük bir oyuncuydu. Futbolculuğunun antrenörlüğüne de tesir ettiğini düşünüyorum. Öte yandan onu çok iyi antrenör yapan bir başka detay daha var: Oyunu çok basitçe görebilmesi. Her şeyi basitçe ele alabilmesi. Gelecekte de iyi işler yapabileceğine inanıyorum.
UKK : Sence en iyi lig hangisi?
Robinho : Kesinlikle Premier Lig.

"Talisca'yı Giuliano'ya tercih ederim"

Giuliano Talisca Fenerbahce Besiktas GFX
UKK : Brezilya Milli Takımı hocası sen olsaydın; hangisini kadroya alırdın? Giuliano mu; Talisca mı?
Robinho : İki oyuncu da çok kaliteli üst düzey. Ama şu durumda kesinlikle Talisca derim.
UKK : Neden?
Robinho : Başlangıçta baktığımızda Talisca gerçekten harika bir dönem geçiriyor. İki oyuncu da kaliteli. Ancak Giuliano’nun pozisyonunu gözümün önüne getiriyorum. Onun oynadığı bölgede Coutinho var. Talisca hem fizik olarak iyi hem de topla oyunda Giuliano’dan daha iyi. Onun için biraz daha ön planda. Brezilya milli takımı Talisca tarzı oyuncuları fazlasıyla kabul ediyor.
UKK : Peki Şampiyonlar Ligi’ni kim kazanır?
Robinho : Hala Madrid!
UKK : Samuel Eto’o ‘nun ismi büyük kulüplerle anıldı, Wagner Love Beşiktaş’a transfer oldu. Senin de böyle bir amacın var mı?
Robinho : Sivas’ta gerçekten çok mutluyum. Bu ülkedeki tek amacım, goller atıp Sivaslıları mutlu etmek. 

"Birlikte oynadığım en iyi 11..."

UKK : Bize birlikte oynadığın, sağlam bir 11 kurar mısın?
Robinho : Dida - Cafu - Sergio Ramos - Thiago Silva - Marcelo - Zidane - Ronaldinho - Kaka - Neymar - Robinho – Ronaldo. 
UKK : Zidane ve Ramos dışında hep Brezilyalı oldu
Robinho : Büyük oyuncularla oynadım, bunlar da hep büyük oyuncular (Gülüyor).
Robinho'nun en iyi 11'i

Yorumlar