Hatay'dan Liverpool'a; Oradan Büyük Hataya

Dünya Kupası maçları sırasında kendinizi farklı hikayelerin içinde bulabiliyorsunuz. Mesela  Güney Kore maçlarını takip ederken, Lee Seung-Woo’nun sonradan oyuna girmeleri üzerine kafa patlatıyordum. Derken, Mackolik’ten başlayarak yolculuğunun başladığı yere gittim. Küçük bir çocukken Danone Kupası’nda keşfedilmiş ve altı yıl Barcelona altyapısında oynamıştı. Oradan da ver elini İtalya… Bizim turnuvada olmayışımızın hayıflanmasından, çok erken sıyrılmayı başardım ama kupanın kahramanlarıyla kıyastan kendimi alamadığım için sıradaki sorum şu oldu: Bizim yarışmaya katılan gençler nerede ? Ertesi gün mesaimi bu iş üzerine harcadım ve sizlere bir Emin Altunay röportajı hazırladım.


Futbol Prensi isimli yarışmayı hatırlar mısınız ? Şehir şehir gezerek, genç yetenekleri birbirleriyle yarıştırarak içlerinden en yetenekli olanı seçmeyi amaçlayan program. İşte Emin orada tanıdığımız, yetenekli bir futbolcu adayıydı. Zor elemelerden geçerek kapmış birinciliği:


‘’ Yarışmaya Adana’da katıldım. Eleme usulüyle İstanbul’a kadar geldim. Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray ile deneme amaçlı maçlar yapıldı. Orada da başarılı oldum, 7 kişi kaldık. Sonrasında ise, Liverpool’un altyapı takımı geldi; onlarla da yediye yedi maç yaptık. Ortak bir kararla ben seçildim ve hikayem öyle başladı. ‘’

Yarışmayı birincilikle bitiren Emin, tıpkı Koreli Lee ‘nin Barcelona’ya gitmesi gibi, İngiltere’ye Liverpool altyapısına gitmiş. Orada geçirdiği bir yılda edindiklerini tarif ederken heyecanlı bir ifade takınıyor:

‘’ Liverpool’da idmanlara alışmam bir aydan fazla sürdü. u-9’dan u-19’a kadar çok sert bir antrenman metodu var. Bir sene boyunca her gün farklı bir pas antrenmanı yaptım. Ben böyle söyleyeyim siz anlayın.’'

Emin sonrasında Liverpool’un pilot takımına yönlendirildiğinde de itiraz etmemiş. Orada hazırlık maçlarına katılmış ve nasıl yetenekliyse bir kez daha kabul edilmiş. Rüya gibi… Maceraya tam manasıyla hazırken, çalışma iznine takılmış. Evraklarını tamamlamak üzere Hatay’a dönen yıldız adayı, izin çıkmadığı için bir daha İngiltere yüzü görememiş. Üstüne bir de umutla kandırılmış ki; en kötüsü…
‘’ Çalışma iznini bekleyeceğim diye, bir yıl boşta kaldım, tek başına idman yaptım. Döndüğümde Liverpool görmüş olmak bana büyük katkı sağladı. Süper Lig’den görüşmek isteyenler oldu ama menajerim kabul etmiyordu. Sürekli İngiltere’ye geri götüreceğini vaadediyordu ve tüm kulüp görüşmelerini reddetti.’'

Bu arada, Emin’in o dönemki menajeri İngiliz ve yarışma kuralları gereği iki yıl boyuca Emin ile o ilgilenecek. Ancak kuralları peşinen kabul eden yıldız adayımızın yeteneğiyle, emeğiyle hak ettiği Liverpool kapıları, bürokratik engeller nedeniyle bir türlü açılamıyor. Genç oyuncu da mecburen sözlşme bitiş tarihine kadar bekliyor; iki yıl…

‘’ Menajerimle sözleşmem bitince Hatayspor ile anlaştım ve yeniden başladım. Artık yeni bir menajerim, yeni hayallerim var. İlgileniyor benimle. Bundan sonra iş bende bitiyor.’'

Hatayspor TFF 1.Lig’e çıktı. Emin Altunay da o kadronun bir parçası. Ancak, geleceğiyle ilgili henüz bir karar almış değil. Alt liglerdeki imkansızlıklardan yakınıyor. Bir yandan kariyer planını yenilerken, diğer yandan geleceğe umutla bakıyor.

‘’ Ben kendime güveniyorum. Sadece güzel bir başlangıç yakalamışken, orada tutunamamak beni üzdü. Yine de ben umudumu kaybetmedim. Özellikle İngiltere’deki koşulları gördükten sonra, burası kesmiyor beni. Her idmandan sonra dört ya da beş hocanın performansını değerlendirdiğini gördükten sonra insan oraları istiyor. Tekrar ayağa kalkıp başaracağım.’'

Emin Altunay 22 yaşında. Güney Kore ile Dünya Kupası’nda boy gösteren Lee Seung-Woo’dan sadece iki yaş büyük. Aradaki kariyer yolculuğu farkı ise dağlar kadar. ‘Kupada niye yokuz?’ sorusu kadar, bu hikayelerin yarım kalmışlığına da kafa yormazsak, fark daha da açılacak. Yoksa, birileri sığırın sütünü sağarken biz boynuzunu tutmaya devam edeceğiz.

Yorumlar