''Suarez Beni Geçti, Şerefsiz ''

Hakemler diyor ki; “Biz öyle gördük; kural öyledir.” Kural ya vardır ya yoktur. Biz maçtan önce şöyle demeye başladık “Arkadaşlar sakin. Bu hoca kolay kart veriyor.” Bu ne demek? Kural nerede o halde? Ya da bu hoca “Hemen penaltı veriyor.” Demek ki, kurallar insana göre değişebiliyor. Ligde bazı oyuncular var mesela, o düşerse kesin penaltı. Biz artık maçlardan önce hakem analizi de yapıyoruz. Pek çok hoca, hakemlerin açıklanmasını bekliyor. İçerde rahat olan, dışarıda farklı davranan hakemler var. Dolayısıyla, bunun açıklanmasını merakla bekleyen teknik adamlar var.
Yukarıdaki sözler, her ne kadar bizden biri olara görsek de, en azından teorik olarak dışarıdan bir çift gözün çektiği çok acıklı bir fotoğrafa ait. Trabzonspor efsanesi ve günümüzün dikkat çeken teknik direktörlerinden Shota Arveladze ile, 2016 yılında yaptığımız söyleşi sizlerle...
Ufuk Kaan Karacan: Türkiye’de futbol takımlarından gelen teklifleri değerlendirirken; şehrin futbol tutkusu ya da seyirci profili gibi kriterleriniz var mı?
Shota Arveladze: Kriterler koyarsan Türkiye’de takım çalıştıramazsın! Bunu üzülerek söylüyorum; her şeyi doğru dürüst yapmaya çalışan 2-3 kulüp var. Aslında Almanya, İngiltere, Fransa’yı çıkarırsak; çok az ülke var. O ülkelerde 16 tane şampiyon var. Türkiye’de böyle bir inanç yok.
Mesela bir yönetim, bir seçim kazanıyor. Diyelim ki 15.000 kişi oy kullanıyor ve yönetim geliyor. 1 saat sonra o yönetime 10.000 kişi muhalefet oluyor ve her yaptığına karşı çıkıyor. Yönetimin de ilk açıklaması “Hemen ben kendimi nasıl korurum” üzerine oluyor. Niye koruyorsun? Seçimle gelmişsin, daha hiç bir hata yapmamışsın. Hocalar da ona göre belirleniyor, transferler de ona göre yapılıyor.
Ufuk Kaan Karacan: Trabzonspor ile şampiyonluğun kapısından döndünüz. Size ne olursa olsun bir şampiyonluk yakışırdı.
Shota Arveladze: Türkiye’de futbolcu olarak da hoca olarak da şampiyonluk görmedim. Daha uzun zaman var ama. Ranieri 64 yaşında şampiyon oldu. Benim de daha en az 20 senem var. (Gülüyor)
Ufuk Kaan Karacan: Şenol Güneş ve golcü çıkarma sanatı üzerine konuşalım isterim. Dokunduğu golcü abad oluyor. O tedrisatı görmüş biri olarak, nedir Şenol Hoca'nın sırrı?
Shota Arveladze: Şenol Güneş, futbolcuya özellikle santrafora güvenen bir hoca. Bizde bir kaç maç gol atamayınca, futbolcuyu gönderiyoruz. Ben Kayseri'de teknik adamken Bobo sıkıntı yaşamıştı mesela. Adam gol atamadı, ortalık yıkıldı. Ben güvendim, atar dedim. Çünkü biliyor gol atmayı. Sonra toparlıyor, toparladı. Şenol Hoca da öyle, güveniyorsa santrafora ısrar ediyor. Golcü adam da güveni hissederse atar.
Ben de kamplarda gol atamazdım, çok gol kaçırırdım. Tanımayan hocalar, “Ne oldu, niye atamıyorsun?” derdi. “Bırakın. Ben atarım.” derdim. Önemli olan pozisyona girmek. Sonuçta iyi bir santrafor sezon içinde 300 vuruşundan 20 tane gol de çıkarır zaten. Şenol Güneş’in bu özelliği var. Oyuncuya güveni aşılar.
Ufuk Kaan Karacan: Büyük golcüye bugün beğendiği forveti sorayım. Ben tarz olarak Suarez'e yakın görüyorum sizi.
Shota Arveladze: Suarez’den yüzde yüz daha yetenekliyim. Ama o, benden çok daha atletik. Ben Ajax’ta en fazla gol atan oyuncuydum iç sahada. Beni geçti şerefsiz.

Yorumlar