Karşınızda Fabio Luciano

‘’Fenerbahçe formasını ilk giydiğim günden beri taşıdığım formanın ne kadar değerli olduğunu biliyordum. Sonra da şampiyonluklar yaşadık. Bir gün tekrar Fenerbahçe’de herhangi bir pozisyonda bir fırsat olduğunda tabi kİ bunu değerlendiririm; her zaman. Çünkü taraftarın özellikle hala bana karşı gösterdikleri o ilgi o saygı o cana yakınlık beni hala çok mutlu ediyor. Çok saygı görüyorum. Bu da bana şunu ifade ediyor. Ömrümün sonuna kadar bu takım için bir taraftar olarak hep yanında duracağım. Hep destekleyeceğim hep taraftar olacağım. ‘’
 
Rakip takıma saygıyı kusur etmeden karşı tarafı da aşağılamadan ülkemizden geldi geçti O. Fenerbahçe forması giydi, ancak her renkten futbol sempatizanı O’nu çok sevdi. Savunmanın göbeğinde oynuyordu; ancak bir forvetten daha iyi gol vuruşları yapıyordu. Mesela Guiza’dan… Fenerbahçe’de bıraktığı güzel izleri anımsamak için Fabio Luciano ile buluştuk Yıl, 2012 idi ve Brezilyalı hala oynayabilecek kadar fit durumdaydı.
 
 
Ufuk Kaan Karacan: Luciano Türkiye’ye ilk geldiğinde ‘Brezilya’dan savunma oyuncusu mu alınır !’ diyorduk. Sen bize o ezberi yutturdun şimdi  de Brezilya sürekli savunma oyuncusu yetiştiriyor. Ben böyle başlamak istiyorum. 
Fabio Luciano: İnsanların böyle bir algısı vardı. Brezilyada stoperler  ve savunma oyuncuları çok iyi değil diye. Bu fikri aslında yalanladığım için çok mutluyum. Ondan sonra gördük aslında Brezilyalı savunma oyuncuları dünyanın değişik yerlerinde oynuyorlar. Tabi ki Fenerbahçe gibi büyük bir kulübe gelen her futbolcu aslında bu tereddüdü yaşıyor .Sadece stoperler için değil,gelen her futbolcu acaba iyi olacak mı kendini gösterebilecek mi diye düşünüyor . Taraftarda da bu endişe oluyor bu normal. Ama ben gelip yaptığım işle bunu başardığım için çok mutluyum. Taraftarı memnun ettiğim için çok mutluyum. 
 
Ufuk Kaan Karacan: Şöyle bir sahne hatırlıyorum: 6 Mart 2005. Malatyaspor  deplasmanı. İlk yarı Luciano oyundan alındı. Fenerbahçe çok zor maç yapıyor. Devre arası gidiyor duşunu alıyor.Takım elbisesini giyiyor.  Sicim gibi bir yağmur var. Luciano o sicim gibi yağmurun altında kulübede durmuyor .Sırılsıklam ve Fenerbahçe bu maçı kazanıyor. O gün o Luciano’nun takım ruhu adına verdiği o fotoğraf Fenerbahçeli olarak hala hafızamızda yer ediyor. Buradan yola çıkacak olursak bir oyuncunun böyle bir profil çizmesi takım ruhu adına tribüne böyle bir mesaj vermesi üzerine biraz konuşalım. 
Fabio Luciano:  Ben hangi takımda forma giyiyorsam o takımın başarısı için gayret ediyordum. O maçta da aslında olay spontane gelişti.   Normalde hoca beni oyundan almıştı ama ben şöyle düşündüm eğer oynayarak katkı sağlayamıyorsam kenardan katkı sağlamalıyım ;çünkü benim oyun anlayışım bakışım buydu. Çünkü takım kazanırsa hepimiz mutlu olacaktık. Takımızın başarısı hepimizi mutlu edecekti. Sadece oynayanları değil ben olaya böyle baktığım için de dışarı çıktım. Takımın yanında durdum .Onlar ıslanıyordu Bende kenarda ıslanmak doğrudur diye düşündüm .Ve günün sonunda da kazandığımız için hepimiz çok mutlu olduk. Sadece onlar değil oynayanlar değil bütün  taraftarımızla beraber mutlu olduk. Bunun doğru olduğunu da bu şekilde görmüş olduk zaten.
Ufuk Kaan Karacan: Yine anılardan yola çıkacağım. Bu sefer tarih 21 Nisan 2005 Denizli deplasmanı var 10 kişi Fenerbahçe. Uzatmalarda Luciano  golü atıyor .Sarı kartı var kırmızı göreceğini biliyor .Formayı çıkarıyor. Yere seriyor. Sevinç yaşıyor. Bile bile niye yaptın ?

Fabio Luciano:Bir şeyi yürekten yapınca duygularla hareket edince böyle olaylar ortaya çıkıyor. Sonradan makul bir şekilde düşününce  tabi ki yapmasan daha iyi olurdu diye düşünüyorsun ama o gün o şartlarda yapılan şey yürekten gelince kırmızı kart alacağım sarı kart alacağım düşünmüyorum. Taraftar da bunu anladı .Bunu yaparken hangi duygularla yaptığımı . Bir kişi eksik bırakarak ---takımım zaten bir kişi eksikti- ben de çıkınca bunun zarar vereceğini biliyorum. Ama o zaman duyguların coştuğu bir an, duyguların harekete geçtiği bir an. Dolayısıyla yaptığımız bazı şeyleri akılla izah edemeyebiliriz. Ama bu yürekten oynadığımızın işin içine yüreğimizi kattığımızın resmiydi. Taraftar da bunu anladığı için onlar da aslında bunu desteklediler. Normalde yanlış olan bir hareket olmasına rağmen taraftardan destek gördü. 
Ufuk Kaan Karacan: Peki bir dönem Fenerbahçe’den ayrılırken Beşiktaş’a transfer olacağın söylenmişti. Onu da çok merak etmiştik yıllar boyunca var mıydı öyle bir şey?

Fabio Luciano:Bende bazı şeyler duydum o zaman Beşiktaş’la ilgili bazı ilgiler oldu. Fakat ben hayatımda şunu yapmaya çalıştım. Kendi rakiplerimizde bir daha oraya gidip forma giymek benim için mümkün değildi. Çünkü ben Brezilyada da Corintias’da oynadım daha sonra Sao Paulo’nın başka takımlarından teklif aldım; ama gitmedim. Flamengo’da oynadım.  Rio’nun diğer takımlarından teklif aldım. Hiçbir zaman düşünmedim; çünkü ben formasını giydiğim takıma her şeyimi veriyordum . Taraftar da bunu görüyordu. Dolayısıyla ben o taraftara karşı olan saygımdan onların rakip olarak gördükleri başka bir takıma gitmeyi hiçbir zaman düşünmedim. Beşiktaş’ın da bana ilgisi olmuş olabilir. Bunu tabi saygıyla karşılarım. Ama hiçbir zaman gidip Fenerbahçe’ye rakip olacak bir takımın formasını giymek istemedim. Düşünmedim hiçbir zaman. 
Ufuk Kaan Karacan: Peki Allah aşkına o golleri nasıl atıyordun ? Yani bir gizli forvet havasındaydın. Herkes gibi idolün Koeman, Pasarelli’miydi yoksa zaten forvet miydin? 
Fabio Luciano: Ben tabi futbola başlarken forvet olarak başladım. Alt yapılarda forvet olarak oynuyordum. Profesyonel takıma geçtikten sonra stoper olarak oynamaya başladım. Belki bunun etkisi olabilir. Ama asıl takımın karakteristiği biraz bunu sağladı bize. Hocamız o zaman Daum’du bize bu özgürlüğü tanıyordu. İleri çıkmamı beni serbest bırakıyordu. Belki önemli bir faktörde o zamanlar Mehmet Aurelio takımımızda vardı. Ben ileri açıldığımda o geriyi tutabiliyordu. Geride o var biliyordum ve ben rahattım. O sırada ileri çıkabiliyordum rahat rahat. Bu da çok gol yapmamı sağladı. Hocamızın bize sağladı. O özgürlük o serbestlik benim de belki alt yapıdan aldığım forvet özelliği birleşince böyle bir sonuç ortaya çıktı. Bende bu durumdan mutluyum.

Yorumlar