Follow by Email

20 Kasım 2015 Cuma

Dilene Dilene Kazananlar

''Sen şuraya geç. Bitince arkadan çıkacaklar; o yüzden siz de arka tarafta bekleyin çocuklar.''

Poşetler hazırlanır, kaşlar aşağı,surat yukarıda, tekdüze ama yüksek bir tonlamayla bağırılır:

''Allah rızası için bir yardım abiler! ''

Ön tarafta ise hummalı bir çalışma... Yüze oksijen maskesi takılır, ayaklar çıplak, kafada boneler. Bildiğiniz prodüksiyon yani. Ve işte geliyorlar.

''Çok zor durumdayız. Allah size uzun ömür versin''

Çocuklar geliyorlar şimdi de, koşaradım... ''Nolur abi nolur''


Bir de yeni çıkanlar var. ''Cemaatimiz Kuran Kursu'nda okuyan talebelerimiz için yardım lütfen. '' İki takke, bir cübbe. Hee bir de bisküvi kutusu.

Tüm bunlar İstanbul'un 39 ilçesinde, her cuma namazı sonrası yaşanıyor. Panayır yerine döndü ibadethaneler. Kalabalıktan dışarda namaz kılıyorsunuz bazen.Tam elinizi kaldırıp, af dilemeye başlıyorsunuz ama araya karışan sesler kimyanızı bozuyor. Daha doğrusu zincir kırılıyor. Siz Allah'tan istemeye başladığınız da, sesler birbirine karışıyor: ''Allah rızası için yardım'' Siz Allah'tan, dilenci sizden! Töbe töbe...

Son zamanlarda sayıları hiç olmadığı kadar arttı, 20'li yaşlarda delikanlılar da ucuza kaçmaya başladı üstelik ! 'Açım' pankartıyla sessizce oturanlar, tekerlekli sandalyeye oturtulanlar, techizatlılar, sadece para isteyenler. Çocukları ve kadınları örgütleyenler,neler neler...

Ve tüm bu duruma sessiz kalanlar. Cebindeki bozukluklardan ''yardım'' yoluyla arınanlar. Sahi siz hiç dilenciye banknot veren gördünüz mü?

Dilencilik ciddi bir pazar oldu ve her cuma memleketin dört bir yanında kayıt dışı devam ediyor, müdahale eden ise maalesef yok. Küçük semtlerde cemaatten fazlaya ulaşan sayıları ile dilencilerle mücadeleye çağırıyorum herkesi.Camiinin,sükunun aurasını bozan bu görüntü ve ses kirliliğininden arınmak gerek. Bozuk paralar için de başka bir formül tabii...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder